Gezocht: Casemanager

Nieuws van: 3 september 2019

1voud Arbo is een allround gecertificeerde arbodienstverlener voor het midden- en kleinbedrijf. We zijn deskundig, schakelen snel en zijn betrokken. We komen regelmatig bij klanten over de vloer. Dit is prettig, want zo weet je zeker dat jij voor de juiste aanpak kiest. Ziekteverzuim is en blijft nu eenmaal een complex onderwerp.

Kern van de functie

De twee belangrijkste taken van de casemanager zijn het begeleiden en re-integreren van verzuimende medewerkers en het adviseren van opdrachtgevers. Je bent verantwoordelijk en actief tijdens de eerste twee jaar van de Wet Verbetering Poortwachter. Het beperken van de schadelast en risico’s voor klanten is één van je kerntaken.

Er wordt een groot beroep gedaan op je communicatievaardigheden. Je moet helder en  op eenvoudige wijze complexe vraagstukken kunnen vertalen naar zowel de opdrachtgever als ook naar de verzuimende medewerker. Daarnaast ben je ook sparringpartner voor de opdrachtgever, heb je oog voor preventie en denk je pro actief.

Takenpakket bestaat primair uit:

  • Telefonisch begeleiden van het verzuimproces in de eerste twee jaar van de Wet Verbetering Poortwachter en onderhouden van nauw contact met de klant;
  • Klanten en verzuimende medewerkers op een beleefde en professionele manier te woord staan;
  • Uitvoeren van alle voorkomende werkzaamheden met een herhalend karakter, volgens vaste procedures ;
  • Voeren van een adequate verzuimadministratie c.q. administratieve werkwerkzaamheden;
  • Aansturen bedrijfsarts;
  • Aandragen en inzetten van mogelijke interventies;
  • Creatief zijn in het  zoeken van mogelijkheden op het gebied van (co)-financiering;
  • Relatiebeheer, in nauwe samenwerking met de accountmanager.

Functie-eisen, vaardigheden en verantwoordelijkheden

Kennis

  • Beschikt over een relevant HBO werk- en denkniveau (ROV, RCM opleiding heeft een pré);
  • Het volgen van ontwikkelingen in het werk- en vakgebied is van belang voor de functie-uitoefening;
  • Inzicht in eigen functioneren en het effect daarvan  op anderen;
  • Is in staat om in complexe situaties hoofd- en bijzaken te scheiden en te zoeken naar ontbrekende elementen;
  • Kan in een gesprek gerichte vragen stellen om mogelijk oorzaken van een probleem te achterhalen en kan een veelheid aan informatie ordenen en duiden.

 Zelfstandigheid

  • De functie stelt specifieke eisen aan het nemen van initiatieven, probleemoplossend vermogen en vindingrijkheid;
  • Werkt zelfstandig aan de hand van richtlijnen en instructies.

Sociale vaardigheden

  • De diverse in- en externe contacten stellen onder meer eisen aan adviesvaardigheden;
  • De functie stelt eisen aan overtuigingskracht, het overbruggen van tegenstellingen en het
    omgaan met weerstand.

Wat bieden en/of vragen wij?

  • Standplaats vacature; Vorden;
  • Dienstverband voor bepaalde tijd; 32-40 uur;
  • In bezit van rijbewijs B;
  • Mobiele telefoon en laptop;
  • Salaris passende bij werkervaring en opleiding.

Zo kun je solliciteren

Ben je geïnteresseerd in de functie van Casemanager bij 1voud Arbo? Graag ontvangen we dan je motivatiebrief & CV per e-mail; r.vandaalen@1voud.nl. Rianne van Daalen (manager), zal je sollicitatie in behandeling nemen. Heb je nog vragen over de functie, dan kun je haar ook bellen; 06-20254418.

Terug naar het nieuwsoverzicht
Let's make your people feel good! Zo 1voud(ig) is het!