Verzuimbegeleiding

Voor veel MKB’ers is omgaan met verzuim (gelukkig) geen dagelijkse kost. Maar krijgt je bedrijf te maken met langdurend of frequent verzuim, dan is de impact hiervan vaak groot. Het is daarom belangrijk en zelfs verplicht om je verzuimbeleid goed op orde te hebben en de beschikking te hebben over de juiste deskundigen, zoals een bedrijfsarts.

Vangnet- of maatwerkregeling?

Maatwerkregeling
Om je arbo- en verzuimbegeleiding in te regelen kun je kiezen voor een maatwerkregeling of voor de vangnetregeling. De maatwerkregeling is alleen mogelijk als de OR/PVT/personeel hiermee hebben ingestemd. Bij deze regeling maakt een bedrijf zelf afspraken met deskundigen zoals een bedrijfsarts of arbeidsdeskundige die hen bij het uitvoeren van het verzuimbeleid bijstaan. Belangrijk is dan wel dat je precies weet aan welke eisen deze deskundigen moeten voldoen. En daarnaast moet je zaken als de back-up van bijvoorbeeld de bedrijfsarts goed hebben geregeld.

Vangnetregeling
Heb je zelf niet voldoende expertise op het gebied van arbo en verzuim in huis, dan is het verstandig te kiezen voor de vangnetregeling. Hierbij sluit je een contract af met een gecertificeerde arbodienst. Voordeel hiervan is dat de arbodienst beschikt over alle kennis en expertise om je bij te staan bij de uitvoering van je arbo- en verzuimbeleid. Daarnaast maak je gebruik van hun bedrijfsartsen  en arbeids-, veiligheids-en organisatiedeskundigen. Zo kun je er zeker van zijn dat je een professionele organisatie in de arm neemt.

Kies je voor een gecertificeerde arbodienst? Kies dan een arbodienst die goed bij je organisatie past. Vraag je van tevoren goed af wat je belangrijk vindt en wat prettig is voor je medewerkers.

De voordelen van arbodienst 1voud Arbo op een rijtje

Ben je MKB’er en ben je gevestigd in het oosten van het land? Dan past arbodienst 1voud Arbo misschien wel bij jou. De voordelen van 1voud Arbo zijn:

Geen nummers, wel persoonlijke aandacht
Voor ons zijn klanten geen nummer. Als je een overeenkomst met ons aangaat, nemen we ruim de tijd om je bedrijf te leren kennen. We weten wat je doet, wat de cultuur binnen je bedrijf is en welke werkzaamheden er worden uitgevoerd. Als een medewerker ziek wordt en begeleiding nodig heeft, dan hoeven we dit niet nogmaals uit te zoeken, maar kunnen we direct aan de slag.

Oosten van het land
We werken voornamelijk voor klanten in het oosten van het land. Ons kantoor is gevestigd in Vorden, met daarnaast spreekuurlocaties in Doetinchem, Elst (Gld.) en Hengelo (Ov.). We werken met regionale deskundigen, die affiniteit hebben met de regio en bekend en vertrouwd zijn met de cultuur en manier van werken in dit deel van Nederland.

Kleinschalig
We zijn een kleinschalig georganiseerde arbodienst. We werken zoveel mogelijk met vaste casemanagers en bedrijfsartsen per opdrachtgever. We zorgen voor een match met deskundigen die ervaring en affiniteit hebben met en de taal spreken van jouw organisatie.

Onze aanpak

Inventarisatie verzuimbeleid
Als we met een opdrachtgever in zee gaan, maken we samen met jou een inventarisatie van je verzuimbeleid. Wat hebben jullie al en waar zitten de problemen? We helpen je je beleid up to date en volledig te maken. Dit is namelijk de basis van waaruit we gaan werken. 

Kort op de bal-tactiek
Vanaf de eerste dag van de ziekmelding gaan we voor je aan de slag. We nemen contact op met de zieke medewerker en leggen de situatie en eventuele afspraken vast. Uit ervaring weten we dat deze aandacht positief werkt en we zijn er snel bij als er direct een interventie nodig is. Doordat we onze acties (AVG-proof uiteraard) vastleggen, weten onze opdrachtgevers altijd realtime hoe de zaken ervoor staan.

Snel schakelen
Doordat we kleinschalig georganiseerd zijn, kunnen we snel schakelen met onze klanten. We werken niet met callcenters, maar bij ons krijg je altijd snel je eigen casemanager aan de telefoon. Hij of zij kent je organisatie en kan snel de nodige stappen zetten of de juiste expertise inzetten.

Wat kost een zieke medewerker eigenlijk?

Wist je dat een zieke medewerker een werkgever al gauw € 250,00 per dag kost? En dit zijn alleen nog de directe kosten, zoals de loondoorbetaling en de arbodienstverlening. Indirecte kosten zoals kosten voor vervanging of verlies aan productie of dienstverlening komen daar nog bij.

 

Past een kleinschalige, betrokken arbodienst bij jou?

 

Vraag een offerte aan Of neem contact op

Terug naar Verzuim beperken

Waarom
1voud Arbo?

  • Volop ontzorgd;
  • Kort op de bal-tactiek;
  • Vaste casemanager als sparringpartner en adviseur;
  • Deskundigen spreken de taal van de regio;
  • Regionaal netwerk van samenwerkingspartners.

Neem contact op

Mail ons

info@1voud.nl

Wij nemen binnen 24 uur contact op

Bel ons

0575 55 59 61

Maandag t/m vrijdag 08:30 - 17:00 uur.

Afspraak inplannen

Maak een afspraak!

Vrijblijvend een afspraak met ons inplannen.

Let's make your people feel good! Zo 1voud(ig) is het!